4 tips voor het uitkiezen van een nieuw bureau

Het uitkiezen van een nieuw bureau kan nog wel eens een lastigere klus worden dan dat je aanvankelijk denkt. Eventjes snel naar de dichtstbijzijnde meubelzaak rijden en het eerste bureau kopen wat je tegenkomt is dan ook niet een heel goed plan. Er komt namelijk best wel veel kijken bij het uitkiezen van een bureau en er kunnen nog wel eens haken en ogen aan zitten waar je absoluut niet aan hebt gedacht.
Een bureau is het fundament van elke werkplek. Het moet niet alleen een plek zijn waar je je comfortabel voelt, maar er moet ook keihard gewerkt worden; veel mensen zitten immers hele dagen achter een bureau. Een bureau van Officetopper.com is natuurlijk nodig op de werkvloer op kantoor, maar ook op thuiswerkplekken en/of studeerkamers. Nu helemaal tijdens de coronatijd, waar enorm veel vanuit huis gewerkt moet worden, wordt het belang van een bureau steeds groter; veel mensen zijn zelfs genoodzaakt om in deze tijd een bureau te kopen voor thuis. Wat voor soort bureau je nodig hebt, hangt volledig aan je eigen wensen en behoeftes af. Er zijn tegenwoordig vele verschillende soorten bureaus, maar om je keuze wat makkelijker te maken geef ik je in dit artikel 4 tips mee.

1. Afmetingen

Het eerste en zeker het belangrijkste dat je moet weten bij het uitkiezen van een bureau, zijn de afmetingen. Bureaus komen voor in oneindig veel vormen en maten en welke afmetingen jij nodig hebt hangt helemaal van jou af. Allereerst moet je er natuurlijk achter komen hoe groot het bureau maximaal mag zijn, zodat deze netjes op de door jouw gewilde plek past. Als volgt moet je bepalen voor welke werkzaamheden je het bureau wil gebruiken en hoeveel ruimte je hier bij nodig hebt. Aan de hand hiervan selecteer je de afmetingen die perfect bij jouw behoeftes aansluiten.

2. Opbergruimte

Sommige bureaus hebben tegenwoordig een grote hoeveelheid lades en kastjes waardoor je veel opbergruimte hebt. Heb je met jouw werk veel met administratie te maken? Kies dan voor zo’n dergelijk bureaus met veel opbergruimte, zo houd je netjes al je administratie op één plek.

3. Stoel

Houd bij het uitkiezen van een bureau ook zeker rekening met de bureaustoel. Zorg allereerst natuurlijk dat de stoel überhaupt onder het bureau past. Zorg er hiernaast voor dat je een stoel hebt met veel comfort, je bureau is immers een plek waar je soms dagenlang zit en dan kan een beetje comfort geen kwaad.

4. Bekabeling

Tegenwoordig werkt nagenoeg iedereen met één, of zelfs meerdere computers. Zorg er in dit geval dan ook voor dat je een bureau hebt waar je deze bekabeling kwijt kan, bijvoorbeeld door een speciaal gat in het bureaublad.